Action plan

STEP-BY-STEP

ENGLISH VERSION:

The title of the project is MEMORY BRIDGE because it combines research of past and present events to future generations.

It is intended for 5th year level pre-cae students because the reading material will be presented in both, Spanish and English.

Action Plan: We will  start by asking ourselves a "key" question.

This will be  project-based learning process. Students will  choose the material they would like to read, watch or listen to, the topics they would like to further examine, and the final product they would like to present.

All students are required to present a final product, preferably, but not necessarily, related to their area of studies. The purpose of this project is not to learn specific Jewish history but to perceive the sensations, moments, experiences, diversity,  violation of human rights, etc.

Objective: The goal of this project is for students to gain the necessary tools to be able to convey the horrors of the Holocaust to their peers, to future generations and to preserve memory of the Holocaust through education. In addition they will be able to identify the facts to combat prejudice. Beginning with the framework that change happens when we understand our past, upon completion of this project, generations to come, will have the power to reduce world prejudice and abuse.

Schedule: Beginning June 2021/ 8-10 weeks

Synchronous  and asynchronous platforms: Students will participate via a virtual learning space, under the supervision of Tamara Blustein, in which they will effectively communicate through the Virtual Campus group board: http://campus.almagro.ort.edu.ar/memorybridge-theholocaust . If necessary, students will be able to meet with their teacher individually or group Zoom meetings, or in person at the school.

Evaluation: The project will be presented by Zoom to an international jury with panelists from Israel, the United States, Australia and Argentina. The jury will evaluate each student’s project and offer feedback.

Students, whose projects are “approved”, will receive bilingual volunteer guide certification. If possible, they will qualify to participate as volunteer guides at The Nights of the Museums in  November 2021.

SPANISH VERSION:

Título: El proyecto se llama MEMORY BRIDGE dado que se basa en la investigación del pasado y del presente para difundir a futuras generaciones.

Destinatarios: Está destinado a alumnos y alumnas de 5to año nivel pre cae ya que el material de lectura va a ser en Español y en Inglés.

Planificación de las acciones: Comenzamos pensando una pregunta “fértil” para ir buscando el camino a seguir.

Se plantea trabajar en base a Aprendizaje Basado en Proyectos y darles la autonomía de tomar decisiones al momento de elegir qué material leer/ver/escuchar, qué temas profundizar y qué producto final presentar.

Todos deben presentar un producto final que puede ser individual o grupal, preferentemente que esté relacionado de alguna manera con la especialidad en la que están, pero no es determinante.

La finalidad no es específicamente aprender contenidos de Historia Judía sino en percibir las sensaciones, momentos, vivencias, experiencias, diversidad, y violación a los derechos humanos, etc.

Objetivo: El objetivo es tener las herramientas para poder transmitir a futuras generaciones los horrores del Holocausto, preservar la memoria a través de la educación y entre sus pares. Identificar los hechos para combatir el prejuicio. El cambio sucede con la comprensión de tu pasado.

Las nuevas generaciones tienen la fuerza de cambiar al mundo contra los prejuicios y el maltrato

Cronograma:

Plataforma sincro y asincro: Tendrán un espacio virtual de tutoría con la profesora Tamara Blustein para comunicarse dentro del pizarrón del grupo del Campus Virtual http://campus.almagro.ort.edu.ar/memorybridge-theholocaust  y si fuera necesario pueden contar con la docente para encuentros individuales o grupales por Zoom, o bien presencialmente en la escuela.

Materiales: todo el material de lectura, textos, audios, videos etc. se encuentran en el Campus en el sector biblioteca y tanto la docentes como los/as alumnos/as pueden subir material sugerido, es un espacio colaborativo donde no hay roles predeterminados, sino un trabajo en conjunto.

Evaluación: El proyecto se presenta por zoom ante un jurado internacional desde:

+ New Jersey:  Director, Holocaust Resource Center Kean University,

+ Australia: writer of some Holocaust survivors stories life in the shule Magazine

+ Argentina: Coordinadora ejecutiva de educación Museo del Holocausto Buenos Aires) y

Directora de Educación para los Derechos Humanos, Género y ESI del Ministerio de Educación

. El jurado escuchará sus proyectos y les hará sus aportes.

Aquellos proyectos que sean "aprobados", recibirán un diploma habilitante para ser guías voluntarios bilingües.

También se presenta la posibilidad de participar como guías voluntarios en la noche de los Museos en el mes de noviembre en Buenos Aires.

Fecha: 30/6/2021 | Creado por: Tamara Edith